Wie is je (verzorg)paard?

om informatief over paarden te praten
Plaats reactie
StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Wie is je (verzorg)paard?

Bericht door StalMyrza » 03-01-2013 21:08

Paarden kunnen niet praten, maar toch leven ze en zijn een individu. Hun houding, doen en laten kunnen wij ieder op ons eigen manier interpreteren, maar is wat wij denken wel zo.

Wie is jou (verzorg)paard nou echt?

De vraag erna is dan ook, wat zou nu echt het beste voor hem/haar zijn.

Laat ik beginnen en weet, ook ik kan er naast zitten want het dier zelf kan het niet vertellen.

Laila:
Een dier met een goed hart dat door enkele trauma's uit het verleden vaak wat kribbig uit de hoek komt, heb je haar echt nodig dan is ze er voor je en zo ook voor andere dieren.
Ik denk dat ik haar blij maar door haar te laten zien dat ik of andere haar nodig hebben, soms moet ik dan dus mijn eigen eigenwijsheid aan de kant zetten en haar een kans geven. Dit is wat anders als doen alsof.
Ook denk ik dat ze ervan geniet als ik mee ga in haar spel.
Laila houdt er op dit moment niet zo erg van als ik aandacht schenk aan haar lichamelijke probleempjes. "We zullen doorgaan! (tot ze erbij neervalt)"

Delano:
Jong en onbedorven dier dat zichzelf wel eens wegcijfert, maar als het erop aan komt en hij iets echt niet wil de strijd aan gaat.
Ik denk dat het goed is als hij mee mag denken en probeer erop te letten dat ik hem de ruimte geef om dingen voor te stellen. Hij vind het op dit moment heerlijk om betuttelt te worden.
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

katja
Fries
Berichten: 208
Lid geworden op: 10-09-2011 18:28

Bericht door katja » 03-01-2013 21:31

ik ga hier heel hard over nadenken. Vind het een moeilijke vraag.

Almirante
Letlander
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-08-2011 15:16

Bericht door Almirante » 05-01-2013 19:36

Tja, Katja, dat is ook de reden dat ik er nog niet op gereageerd heb .....
Misschien een keertje met z'n allen over bomen, dat je ook feedback krijgt van anderen.

Leuk onderwerp, dat wel!

katja
Fries
Berichten: 208
Lid geworden op: 10-09-2011 18:28

Bericht door katja » 20-01-2013 21:03

ga een poging doen maar wel graag feed back.
Myrza liefde op eerste gezicht. Vind mij aardig en koekie mama.
Maar wil wel werken voor haar beloning. Maar als myrza myrza wil zijn doet ze het ook. Vandaag ben ik bang en sla vaak op hol doe ik dat. maar als mama ( katja ) roept dan wil ook bij haar zijn. En kom met een trompet. We zijn beide onzeker maar we helpen elkaar daarbij. Myrza verteld mij heel veel maar het duurt wel eens even dat ik weet wat ze wil vertellen. Ik denk dat ik meer steun op myrza dan myrza op mij en dat ik haar daarom soms verwen. En daar ben ik nu mee bezig. Volgens mij dromen we beide over onze toekomst. Myrza heeft een soort schild voor zichzelf gemaakt en soms mag ik er achter kijken en zij bij mij.
En denk dat we daarom steeds meer samen zouden komen. Maar het is voor beide een lange weg.Met vooral veel lol en diepe dalen.
Myrza kan eigewijs zijn maar ik geef niet snel op dat hef elkaar op.
Ik denk dat we over een paar jaar elkaar kunnen voelen en denken tot het bot.
Poca laat mij zien wat het is om moeder te zijn. En als het mij even niet lukt om zo te zijn neemt ze het over. Dat vind ze volgens mij echt geen probleem. Maar laat zichzelf helemaal zien aan nikky dus dat moet nikky haar verhaal zijn.
Poca en ik dat verhaal voor de rest weet ik niet.
Ik weet het hele verhaal slaat nergens op maar heb mijn best gedaan

lunaelva
NRPS
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-01-2013 20:14

Bericht door lunaelva » 23-02-2013 13:26

DEWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII



ILOVEEE YOUUUUU POEPIE :D

Plaats reactie