arabisch veulen en blinde merrie

Plaats reactie
Donna_iris
Tinker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19-08-2011 08:40

arabisch veulen en blinde merrie

Bericht door Donna_iris » 19-12-2012 08:07

hoihoi kennisen van mij bieden 2 paardjes aan waar aan 1 een verhaal verbonden staat en eigenlijk voor bijna niets weg mag.

Ten 1e een arabisch veulen, genaamd donna. ze is van deze hengst: http://hetpaardenbos.nl/terdekking.html
en deze merrie:(bovenste overleden merrie )
http://hetpaardenbos.nl/paarden.html

mooi veulen, 25 maart 2012 bij hun geboren. Zij is gezellig, assertief en toch zachtmoedig, net als haar moeder Sara. Ze is veel in de hand, al redelijk verkeersmak en staat in een gemengde kudde. Erg leuk ponytje. Lijkt qua karakter erg op de ponys van mandy. Is een erg sjieke pony.

VP is op opvraag ( niet veel ).

Ten 2e staat er een blinde merrie te koop, Taina. Taina is een geweldig knappe en knuffelige blinde merrie, half-arabisch, geboren op 13 april 2010. Met haar kan gewandeld worden, en ze kan geknuffeld en verzorgd worden. Zij laat hun zien hoe bescheiden te zijn en toch weerbaar. dezelfde vader als het veulen hier boven maar een andere moeder.
Op haar kan niet gereden worden, ze schud met haar hoofd omdat ze blind is, dit is ook wat moeilijker met wandelen, er moet dus anders met haar gecommuniceerd worden. Blind geboren.

Vp is 300 euro (symbolisch bedrag ) of misschien in bruikleen in goed overleg.

De paarden daar zijn allemaal voor ze zorg gebruikt ( autistische kinderen en pddnos etc ) om het kind te verbeteren. Beide ponys zijn daar ook voor ingezet.

Mocht je iemand weten? ik speel het graag aan haar door, ze zoekt spoedig een nieuw huisje.

StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Bericht door StalMyrza » 19-12-2012 20:31

is de blindheid erfelijk, staat dat ze van 2010 is dus wordt dan komend jaar 3?
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

Donna_iris
Tinker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19-08-2011 08:40

Bericht door Donna_iris » 24-12-2012 22:36

oh 3 haha ik ken dat paard niet echt, kreeg alleen door dat ze er met spoed af moesten maar wel voor een heel goed (blijvend) huisje omdat t paarden ijn met een verhaal.. erfelijk denk ik niet, dat hebben ze niet getest? vader is helemaal goedgekeurd en moeder had ook geen aanleg voor blind zijn en had al een gezond veulen gehad... ik weet het voor de rest niet helemaal super, voor meer info is het handig om even contact op te nemen met petra ( hetpaardenbos.nl ) daar staan de gegevens...

Donna_iris
Tinker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19-08-2011 08:40

Bericht door Donna_iris » 24-12-2012 22:55


Donna_iris
Tinker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19-08-2011 08:40

Bericht door Donna_iris » 24-12-2012 22:55

blijkbaar kan ze uiteindelijk nog wel gereden worden ;)

Plaats reactie