Regels voor het leasen

Plaats reactie
StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Regels voor het leasen

Bericht door StalMyrza » 02-11-2011 07:51

In dit topic wil ik laten weten wat je wel en niet mag doen met een pony. Verder zal ik omschrijven hoe het leasen in zijn werk gaat.

Algemeen:
Een pony leasen kost 100 euro per maand (inclusief 2 lesuren). Je kan dan afspreken welke dagen je komt en de dagen die je niet komt kan het zijn dat de pony wordt ingezet voor een les of evenement. Je bent welkom tussen 10:00 en 22:00 uur van maandag tot zondag. Men mag op eigen risico komen rijden en verzorgen.

Wat is er aanwezig:
-Verlichte buiten rijbaan
-Longeercirkel/roundpen
-Poetsplaats
-Kantine
-Kastjes
-Alle benodigdheden voor de pony
-Paddock
-Springweide (alleen bruikbaar als het droog is)
-Springmateriaal

Wat mag wel:
-Rijden op het terrein, buitenrijden alleen in overleg (onder de 18 alleen als er iemand naast fietst of 18+ meerijdt). Met rijden is een cap en rijschoenen/laarzen verplicht.
-De pony met liefde verzorgen
-Grondwerk (vrijheidsdressuur, longeren, vrijwerken, schriktraining, etc)
-Het harnachement (hoofdstel, zadel, etc) op de juiste manier verzorgen
-Uitmesten

Wat mag niet:
-Elke vorm van mishandeling van een dier na een waarschuwing zal verwijderen van het terrein volgen zonder teruggave van geld.
-Vreemde meenemen en/of laten rijden zonder overleg
-Zonder toestemming buitenrijden

Als er iets is, kun je het altijd vragen. Voor de pony's is het meeste aanwezig, mis je iets of klopt er iets niet, laat het me weten en we kijken wat er aan gedaan kan worden. Raakt er iets zoek of gaat iets kapot, meld dit dan zo snel mogelijk zodat ik het kan vervangen/repareren. Kom ik er achteraf achter wat er kapot is en wie het niet gemeld is zal na een waarschuwing de gemaakte kosten in rekening worden gebracht.

Indien met een pony meegedaan wordt aan een wedstrijd of evenement hoeft er geen extra ponyhuur betaald te worden. Voor wedstrijden waarbij elke pony met 2 ruiters mag meedoen bedraagt die 2,50 per persoon per dag, bij overige evenementen waarbij de pony met 1 persoon deelneemt bedraagt de ponyhuur 5 euro per dag. Deze bedragen zitten vaak al in het bedrag verrekend en mogen er dan dus afgetrokken worden.

Op de dagen dat de leaser niet komt is de eigenaar vrij om alles te doen met de pony. Deze kan dan dus ook ingezet worden voor een les of door de eigenaar zelf bereden worden.
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

kimlovegoldy
Freiberger
Berichten: 672
Lid geworden op: 15-11-2010 19:12

Bericht door kimlovegoldy » 04-11-2011 20:54

kan timo niet geleasd worden? :o
of alleen per dag?
hou van mijn beste paardjee Goldy!! <3

Plaats reactie