Elke keer een gezondheidscheck!

Plaats reactie
StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Elke keer een gezondheidscheck!

Bericht door StalMyrza » 16-03-2013 09:04

Heey verzorgers,
Allereerst ben ik heel blij met jullie. Jullie nemen een hoop werk uit handen en geven de pony's de aandacht die ze nodig hebben.

Ik zou jullie wille vragen elke keer als jullie een pony pakken een kleine gezondheidscheck te doen. Hieronder een kort lijstje.

Oogopslag:
Ziet de pony er vrolijk en gezond uit? Als een pony zielig in een hoekje staat, veel licht, sloom is, chagie doet of ander afwijkend gedrag vertoont is er misschien iets mis. Kijk naar zijn ogen en naar zijn vacht deze moeten er wakker en glanzend uitzien.

Huid:
Als je poetst kun je gelijk even voelen of de pony plekjes, bultjes, pijnlijke plekken of ander afwijkend voelende huid heeft. Een klein wondje kun je zelf even ontsmettende spray op sprayen, maar grote wonden, veel wondjes, bultjes, pijn, etc moeten eerst bij mij gemeld worden zodat ik eventueel de dierenarts kan bellen.

Hoeven:
Tijdens het krabben van de hoeven kun je kijken of deze niet te lang worden, scheef groeien, brokkelen of op een andere manier afwijkend zijn. Maak van afwijkingen melding.

Babydoekjes:
Als laatste kan met een babydoekje (rek in gang kantine) de ogen en neus van het paard worden schoongemaakt. Tevens wil ik jullie vragen het onder de staart van het paard goed schoon te houden ivm wormenbesmettingen. Gebruikte babydoekjes graag in de prullenbak deponeren.

Gang:
Als de pony anders beweegt als normaal (stijver of met pijnlijke korte pasjes) of zelfs kreupel loopt probeer dan tot je mij gesproken hebt zo min mogelijk de pony te laten bewegen zodat eventuele aandoeningen niet erger kunnen worden.

Als laatste':
Hoor je een pony hoesten, zie je snot, staat een pony overmatig te krabben, of merk je andere dingen op die niet normaal zijn, laat mij het weten zodat ik er wat mee kan doen.

Bedankt allemaal!!!
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Bericht door StalMyrza » 24-03-2013 19:00

Snapt iedereen de bedoeling?
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

lailalover
Freiberger
Berichten: 701
Lid geworden op: 05-12-2010 11:24

Bericht door lailalover » 24-03-2013 20:49

ik probeer er elke keer aan te denken. maar ik weet niet hoe je kan zien of de hoeven te lang zijn, want ik denk dat laila's hoeven een beetje lang zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Love laila en delano
Miss you wisper

lunaelva
NRPS
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-01-2013 20:14

Bericht door lunaelva » 24-03-2013 21:05

Ja we snappen het alleen kunnen we vaak de babydoekjes niet vinden.

StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Bericht door StalMyrza » 24-03-2013 22:18

In het rek in de kantine.
Ik zal naar laila's hoeven kijken.
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

Dorien
Pintabian
Berichten: 82
Lid geworden op: 20-01-2013 09:16

Bericht door Dorien » 25-03-2013 08:59

Ik snap het ook !
En net als Luna kon ik de babydoekjes gisteren niet vinden, maar nu dus wel ! :D
Evy '

RomyHensen
Belgisch Trekpaard
Berichten: 142
Lid geworden op: 13-02-2013 18:39

Bericht door RomyHensen » 25-03-2013 20:44

toen ik de hoeven aan het uitkrabben bij laila was brokkelde er een stukje af het leek op modder maar er zit nu wel een soort plekje weg van de hoeven. ik ben ff vergeten welke hoef maar dat zie je van zelf wel denk ik ;).
♥ I love you Laila! ♥ Wil je never meer kwijt! xxx ♥

♥ Afbeelding ♥

StalMyrza
Site Admin
Berichten: 1257
Lid geworden op: 10-11-2010 08:59

Bericht door StalMyrza » 26-03-2013 08:43

Ik kijk er zo even naar, dank je wel.
Paardenhaar kettingen te koop
Afbeelding

Plaats reactie